Beyaz Art Müzayede
X

Adnan Çoker

1927 yılında İstanbul'da doğdu. 1951 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ni (şimdiki adıyla Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi) bitirdi. 1955 yılında Avrupa Konkuru'nu kazanarak devlet bursuyla gittiği Paris'te Andre Lhote, Henri Goetz, Hayter ve Emilio Vedova Atölyeleri’nde çalıştı. Boyanın lekesel değerlerine bağlı bir etkinlik düzeyinde başlattığı, daha sonra mekansal bir illüzyon çerçevesinde yeni bir boyutla kişilikçi yönünü netleştirdiği soyut-minimal resimlerinde, yüzey-mekan, düzlemespas gibi temel kavramları sorgular, bu kavramların sanatsal içerik bakımından sağlayacağı yeni değerleri gündemde tutar. Çoker, mimariyi bir kavramlar çerçevesinde ele alır ve konuya “Mimari-Çerçeveleme- Anıtsallık”, “Denge” ve “Geometri” gibi kavramlar çerçevesinde yaklaşır. Çoker’in resimlerinde “Kalıp-Biçim” ya da “Asılı Biçim”ler olarak nitelendirdiği biçimler, siyah üzerinde soyut bir mekânsal boyut içinde asılı durur gibidirler. Artık bu biçimler, yaşadığımız çevreye ve dış dünyaya göre bir mekan kavramından ve yer çekiminden bağımsız duran biçimlerdir. Resimleri renkten çok ton ve biçime ağırlık veren geometrik biçim ve kurgu özellikleri gösterir. Türk resminde 1950’li yıllarda erken örneklerini gördüğümüz soyutçu anlayış, Adnan Çoker’in kişiliğinde tipik temsilcilerinden birini bulur. 1961 İstanbul Sanat Festivali Birincilik Ödülü, 1962’de 23. Devlet Resim ve Heykel Sergisi Birincilik ödülü, 1973 7. DYO Sergisi başarı ödülü, 1981 Türkiye İş Bankası büyük ödülünü alana Çoker, İstanbul’da yaşamakta ve çalışmaktadır.

Müzayede Eserleri